‘Nu nog een melding wanneer het tijd is voor nieuwe medicijnen’
Om onderstaande en alle andere premium artikelen te lezen, moet u inloggen of een account aanmaken.
U kunt nog {free_articles_left} premium artikel gratis lezen. Om meer premium artikelen te lezen, moet u inloggen of een account aanmaken.
“Eerst vroeg ik mijn herhaalrecepten telefonisch aan bij de doktersassistente. Een aantal jaar geleden via een antwoordapparaat en nu dus online. Een goede verbetering, want de kans dat je fouten maakt of iets vergeet bij het aanvragen van je medicijnen is hierdoor vrij klein. “
“Vroeger gaf ik mijn herhaalrecepten telefonisch door aan de doktersassistente. Hierdoor was ik gebonden aan reguliere werktijden: van 9.00 tot 17.00 uur. Niet eerder, niet later. Een aantal jaren geleden werd de doktersassistente vervangen door een antwoordapparaat. Hierop kon je op elk moment van de dag je recept inspreken.” “Superhandig, maar tegelijkertijd voelde het een beetje tegennatuurlijk. Je spreekt tegen een blinde muur, die niet reageert. En dat is best lastig als je een gezellige kletskous bent. In het begin sprak ik mijn herhaalrecept hortend en stotend in. Later ging het beter, een kwestie van wennen. Feit blijft wel dat als je je herhaalrecept telefonisch doorgeeft via een antwoordapparaat, de kans bestaat dat je bepaalde informatie vergeet. Als je online je recepten aanvraagt, is die kans kleiner.”