Programma

Nieuws
Artikel delen

GoodParents haalt $2 miljoen op voor wearable voor kinderen

Voor alle bezorgde ouders in de wereld komt GoodParents met een nieuwe innovatie: de Kiddo gezondheid wearable. Het bedrijf haalde $2 miljoen op in zaaikapitaal. Jungle Ventures leverde hierbij de grootste bijdrage. Fireside Ventures, Bio Sensors International, Gaja Ventures en verschillende angel investeerders investeerden eveneens in het product.

Tags

Deel dit artikel

GoodParents wilt het met de Kiddo wearable makkelijker maken voor ouders om de gezondheid en het welzijn van hun kinderen in de gaten te houden. Ter oplossing van dit probleem creëerden zij de Kiddo wearable: een armband en gekoppelde applicatie voor een smartphone.

De armband meet de temperatuur, hartslag, transpiratie, beweging en het vetpercentage en spiermassa van het kind. Deze informatie kan de ouder vervolgens bekijken in de bijbehorende applicatie. De gezondheid, activiteit, slaappatronen en het emotionele welzijn van de kinderen wordt hierin weergegeven in scores. Ook is het mogelijk handmatig eten in te voegen en bij te houden.

Applicatie voor ouders

De applicatie houdt de controle bij de ouders. Zij loggen hierop in met hun smartphone en zorgen dat deze synchroniseert met de armband, door middel van een bluetooth signaal. Vervolgens vraagt de applicatie om standaard informatie over het kind: lengte, leeftijd, gewicht en sekse. Vervolgens doet de armband het werk. Door in te loggen op de applicatie is het mogelijk in real time mee te kijken met het kind.

Ook geeft de applicatie een alert wanneer een kind ziek lijkt te worden, meer calorieën inneemt dan het verbrandt, gestrest is of te weinig slaapt. Hiermee creëert de applicatie beter inzicht in wat normaal is voor het kind, en wat juist niet. GoodParents wilt hiermee zorgen dat ouders sneller kunnen handelen wanneer een kind een gezondheidsprobleem lijkt te hebben.

Armband voor kinderen

De armband is er voor 4-tot-6-jarigen, 6-tot-8-jarigen en 8-tot-10-jarigen. De kinderen krijgen zelf de mogelijkheid een cover te kiezen, waardoor de armband leuker wordt om te dragen. Bovendien kan de armband tegen water, waardoor een kind er ook mee in water kan spelen of zwemmen. Ouders kunnen ervoor kiezen doelen te stellen voor hun kinderen. Bij het behalen van deze doelen krijgen de kinderen punten, die zij kunnen inwisselen voor een echte of virtuele beloning. De armband moet een keer per week opgeladen worden.

Het centrale doel van de innovatie is zorgen dat de gezondheid en het welzijn van kinderen hoog in het vaandel blijft staan. Daar waar wearables voor volwassenen al veelvuldig gebruikt worden, blijven kinderen achter. Dit onderscheidt de Kiddo wearable dan ook van andere wearables op de markt, aldus CEO Jaganath Swamy.

GoodParents wilt het hulpmiddel direct aan de consument aanbieden, beginnende met een Kickstarter project in januari 2017. Daarnaast wilt het bedrijf de Kiddo ook via gezondheidsverzekeringen en werkgevers op de markt brengen.

Tags

Deel dit artikel

Mis niks en ontvang de spannendste ontwikkelingen