Moeders willen digitale gezondheidszorg

11 november 2016
Nieuws
527 vrouwen tussen de 18 en 59 jaar, met kinderen, werden meerdere vragen gesteld omtrent hun kennis van digitale gezondheidszorg als apps, trackers en telehealth. Het onderzoek werd gehouden door EmpowHER, een online community voor vrouwen. É;en van de uitkomsten was dat vrouwen continu contact met een huisarts prefereren. Maar liefst 71% gaf aan dat het brengen van de kinderen naar een huisarts hen meer dan twee uur van het werk afhoudt. Het onderzoek is gepubliceerd door LiveHealth Online, een telehealth service dat dag en nacht toegang biedt tot erkende artsen via smartphone, tablet of PC en het wordt gedekt door Amerikaanse verzekeraar Anthem Blue Cross Blue Shield.

“Onderzoek laat zien dat drukke moeders het lastig vinden naar een dokter te gaan als het niet direct om een noodgeval gaat”, aldus Anthem Blue Cross Blue Shield’s Medical Director Dr. Joseph Fox. “Wij begrijpen het belang van de vernieuwende mobiele technologie en geven moeders nieuwe mogelijkheden om hun zorginformatie te krijgen, te onderhouden en te managen. Nu meer dan ooit hebben vrouwen toegang nodig tot informatie en technologie die hen in staat stelt om zich te concentreren op de gezondheid van zichzelf en hun families."

health-tech nerd

Meer dan 50% van de moeders vertelde dat online contact met een arts hun zekerder zou laten voelen over het zorgen voor de familie. 79% geeft aan dat ze geïnteresseerd zijn in of zelfs al bezig zijn met het krijgen van meer informatie over telemedicine. 64% heeft liever on-demand zorg dan andere online services als films on-demand of een supermarkt aan huis. Volgens 84% van de ondervraagden zijn zij thuis de health-tech nerd.

“Moeders in het bijzonder profiteren van het samengaan van technologie en gezondheidszorg…”, zo zegt LiveHealth Online President John Lesser. “De resultaten van dit onderzoek, plus de enorme groei in het gebruik van technologie, laten het belang zien van zorggerelateerde tools voor vrouwen en benadrukken de toegenomen behoefte om zorg makkelijker te maken wanneer men niet in staat is bij de dokter langs te gaan, vooral met een komend tekort aan artsen, te volle ER’s en de constant hoger wordende kosten.”