Philips en WHF komen met campagne hart- en vaatziekten

29 september 2016
Nieuws
HVZ zijn de meest voorkomende doodsoorzaak wereldwijd. In 20151 overleden meer dan 17,5 miljoen mensen aan hart- en vaatziekten. Ook brengen HVZ meer kosten met zich mee dan willekeurig  welke andere chronische aandoening. Tegelijk blijkt uit de recent in opdracht van Philips opgestelde Future Health Index dat slechts 39 procent van de cardiologen van mening is dat hun patiënten over de benodigde middelen beschikken om hun hart op effectieve wijze gezond te houden.

Philips levert  gepersonaliseerde, geïntegreerde cardiologieoplossingen met een focus op preventie, diagnose en behandeling. In dat kader gelooft de organisatie dat het essentieel is om mensen informatie te bieden, zodat zij gezondere keuzes kunnen maken en gezondere gewoontes kunnen aanleren. Het nieuwe partnerschap met de World Heart Federation vormt een belangrijk element binnen de betrokkenheid van de onderneming om HVZ te helpen voorkomen door duidelijk te maken wat de risicofactoren voor hart- en vaatziekten zijn en mensen te helpen betere keuzes te maken en gezondere leefgewoonten te ontwikkelen, zo stelt Carla Kriwet, Business Leader of Patient Care and Monitoring Solutions bij Philips.

Lancering 'my heart is unique'

Op 29 september is het Wereld Hart Dag. Ter gelegenheid van deze bewustwordingsdag lanceert Philips myheartisunique.com, een educatieve website die bedoeld is om de bewustwording inzake de preventie van HVZ door gezonde leefgewoonten te versterken. De site zal interviews met deskundigen omvatten, evenals voorbeeldvragen voor patiënten aan cardiologen. Verder biedt de site informatie over leven met HVZ, inclusief vroegtijdige waarschuwingstekens, en levensstijl gerelateerde informatie zoals bewegingstips en recepten voor een gezond hart.

Johanna Ralston, de CEO van de World Heart Federation, meent dat het partnerschap met Philips een uniek perspectief oplevert dankzij de klinische expertise en het inzicht in de consument waarover Philips beschikt. “Samen steunen we de doelstelling van de Wereldgezondheidsorganisatie om het aantal vroegtijdige overlijdensgevallen als gevolg van hart- en vaatziekten tegen 2025 met minstens 2 procent terug te dringen.”

Aanvullend op zijn activiteiten op Wereld Hart Dag vierde Philips eerder deze maand de 20e verjaardag van zijn automatische externe defibrillator (AED) HeartStart. Daarbij werd een bewustwordingscampagne opgezet om aandacht te vragen voor plotselinge hartstilstand en de rol van de helden van vandaag in het redden van levens. Philips wil laten zien hoe eenvoudig AED's werken en hoe belangrijk ze zijn. Zo wil het bedrijf mensen aanmoedigen om in actie te komen.