Digitale innovatie vergroot het welzijn van mensen met een beperking. Dat stelt KPN op zijn zakelijke blog. Als voorbeeld komt KPN met de digitale infrastructuur die het heeft aangelegd voor alle zorglocaties van ’s Heeren Loo. Dat maakt onder meer eenvoudig Facetimen voor cliënten van de zorgaanbieder mogelijk, zo schrijft Marc de Barse, Directeur Informatie en Organisatie van ’s Heeren Loo.
Met digitale voorzieningen creëert de zorgaanbieder volgens De Barse verbondenheid tussen de bewoners en hun familie, zodat zij, desgewenst elke minuut van de dag, vanaf afstand kunnen zien hoe het met hun familielid gaat. ‘Uiteindelijk gaat het erom dat de bewoners dezelfde digitale voorzieningen hebben als u en ik thuis, zodat ze online in contact staan met hun familie en vrienden.’ Als voorbeeld stelt De Barse de autistische Ridvan, die ’s avonds vaak contact heeft met zijn broer via Facetime. Verbondenheid, gefaciliteerd door digitale innovatie, geeft zowel Ridvan als zijn familie veel rust.’s Heeren Loo: solide netwerk maakt nieuwe digitale wereld mogelijk
vr 16 februari 2018 - 14:34
Innovatie
Nieuws
Hoe de zorg haar toekomst inricht? Duizenden zorgprofessionals ontdekken wat echt werkt en verzilveren kansen. Claim ook jouw ticket en ervaar het op het ICT&health World Conference 2026!