Programma

Editie 04 2019

Gamen leert mensen omgaan met chronische pijn

Openingsmanifestatie van de e-healthweek 2020
Wilt u op 27 januari 2020 ook naar de ICT&health Openingsmanifestatie van de e-healthweek? Entreekaarten zijn gratis maar op is écht op! Dus wacht niet en meld u snel aan.

Tags

Gast auteur

  • Miel Vugts
  • Margot Joosen
  • Aglaia Zedlitz
  • Inge Bongers
  • Bert Vrijhoef

Deel dit artikel

Meer mensen bereiken met kosteneffectieve interventies is wenselijk, zodat ze leren omgaan met chronische pijn. Hiertoe zijn online en ‘blended’ vormen van gedragsveranderingsondersteuning in opkomst binnen de huisartsenzorg, geestelijke gezondheidszorg, re-integratie en pijnrevalidatie. Digitale interventies kunnen een grotere toegankelijkheid en onafhankelijke inzet van patiënten faciliteren en benodigde tijd en reisafstanden voor direct contact besparen. Leerzame computergames kunnen aanvullende voordelen bieden: door patiënten sterker te binden en boeien, of kennis gemakkelijker naar het dagelijkse leven te laten vertalen. Recent afgerond promotieonderzoek hierover vraagt om een vervolg.

Geef een reactie

Nieuwe ‘medewerker’ vereist juiste ondersteuning HR Arbeidsvoorwaarden voor een  sociale robot Anonimiteit niet gegarandeerd; welke methode voorspelt beter?

Inloggen vereist

Om het hele artikel te lezen heeft u een abonnement nodig

Abonnement

Lees alle abonnementen al vanaf
€10,- per maand

Word abonnee

Mis niks en ontvang de spannendste ontwikkelingen