Programma

Editie 05 2018

Het belang van een goede contractuele exit-regeling

Tags

Deel dit artikel

Het komt in onze praktijk met enige regelmaat voor: een IT-contract voor een essentieel softwarepakket wordt opgezegd. Dan blijkt dat de leverancier niet zonder meer (lees: niet zonder meerkosten) wil meewerken aan het teruggeven van data of een overstap naar een nieuwe leverancier. Ondertussen worden ziekenhuizen en zorgaanbieders steeds afhankelijker van IT. Denk aan het elektronisch patiëntendossier (EPD), het ziekenhuisinformatiesysteem (ZIS) of een logistiek en voorraadsysteem (ERP). Vaak wordt gedacht dat je een leverancier, zeker als het gaat om essentiële software, altijd kunt dwingen om mee te werken aan een overstap of teruggave van data. Dit is echter niet zo. Deze problemen kunnen worden voorkomen door opname van een goede exit-regeling in het IT-contract, waarin staat hoe partijen moeten handelen nadat het contract is opgezegd. In dit artikel geven we aan hoe een goede exit-regeling eruit ziet.

Geef een reactie

Aantal ziekenhuizen met  patiëntportaal stijgt spectaculair Mobiliteit is goed voor patiënt  en zorgverlener

Inloggen vereist

Om het hele artikel te lezen heeft u een abonnement nodig

Abonnement

Lees alle abonnementen al vanaf
€10,- per maand

Word abonnee

Mis niks en ontvang de spannendste ontwikkelingen