Hoe je e-health gebruiks-vriendelijker maakt
Om onderstaande en alle andere premium artikelen te lezen, moet u inloggen of een account aanmaken.
U kunt nog {free_articles_left} premium artikel gratis lezen. Om meer premium artikelen te lezen, moet u inloggen of een account aanmaken.
Als we willen dat e-health-toepassingen op grote schaal ingang vinden in de gezondheidszorg, is gebruiksvriendelijkheid een absolute voorwaarde. Dat lukt alleen als patiënten zo vroeg mogelijk bij de ontwikkeling betrokken worden. Hoe doe je dat? Rond deze vraag organiseerden Nictiz en Pharos een bijeenkomst op de Zorg en ICT Beurs op 16 maart jl. In een open sfeer van kennisuitwisseling tussen ontwikkelaars, ontwerpers, zorgverleners en patiënten ontstonden mooie inzichten.
Nictiz, expertisecentrum voor standaardisatie en e-health, brengt ieder jaar de e-health-monitor uit, waarin wordt onderzocht hoe het in Nederland gesteld is met het gebruik van e-health en de kansen en belemmeringen. Uit de resultaten van 2016 blijkt dat de gebruiksvriendelijkheid van e-health-toepassingen – of het gebrek daaraan - een terugkerend thema is. Er valt nog een wereld te winnen. De oplossing? Gebruikers zo vroeg mogelijk bij de ontwikkeling betrekken.HADDEN WE DIT MAAR EERDER GEWETEN. ONTWERP
BLIJF DOORLOPEND TOETSEN.